Tuesday 8 June 2010

Beaded tatting

Just like I said yesterday, I used beads in my tatting projects yesterday.

First, I made a bracelet. I couldn't find a pattern I like, so I just made it up. It's also my first attempt at jewellery making, and I like it. I might try necklaces and more....

And I also made a Christmas tree, from a Be Stitched pattern. I added beads, and changed colour as well !

-------------------------------------

Comme je l'avais dit hier, j'ai fait de la frivolité avec des perles incluses.

Tout d'abord, j'ai fait ce bracelet. Comme je ne trouvais pas de modèle qui me plaisait, je l'ai créé de toutes pièces. C'est aussi la première fois que je fais des bijoux, et j'aime ça. Je sens que je vais essayer des colliers, etc....

Et j'ai aussi fait ce sapin avec un modèle de Be Stitched, et j'ai ajouté des perles, changé de couleur, bref... le fun !



6 comments :

Annette said...

That looks so lovely great jobon it...

Corina said...

Nice! I love that bracelet!

Nathdmc said...

oh oh !!!! je sens que ton étal du marché de Noël va être bien fourni !!
Plein de choses sympa..... Bravo pour tout ce travail !
Gros poutoux,

tattrldy said...

You did a great job on the bracelet - looks good! Love the beads on both the bracelet and the tree.

Paula said...

Adorable pieces, enjoyed reading your blog

Paula

Heather said...

WOW I love the tree and I love the bracelet.