Monday 14 November 2011

Preparing for Christmas

I'm quite productive at the moment, but I fail to post the items, as usual. I want to direst you to my Craft gallery in Picasa. There you will find the pictures full size, with technical details and sources of pattern.

I made some candle holders with tatted edgings. By request from Michelle, I took a picture of them with candles in. Actually they are fake tea lights ! I think I will have to glue some of the lace.

J'ai été assez productive ces derniers temps, mais évidemment j'en oublie de poster sur ce blog ! Notez que vous pouvez retrouver toutes les photos, grandeur nature et avec tous les détails techniques ou de modèle dans ma galerie Picasa.


Pour commencer, voici les photophores en frivolité que j'ai fait. Je vais devoir en coller certains, car ça glisser ! J'ai aussi pris une photo en situation, avec des lampes/bougies éléctriques.



As Christmas is approaching, I was able to buy some balls. So I tried to tat a ball decoration. I think I'll have to glue that too. What do you think? Have you tatted some of those ball already? How do you finish them?

Comme Noel approche, j'ai pu acheter des boules de Noel, et donc essayer de les décorer avec de la frivolité. Cette fois encore je pense que je vais devoir coller....


And here are a few other tatted things, and a knitted tree. I tested using diluted PVA glue to stiffen snowflakes and tatted motifs, and it seem to work so far. I also try to design a mini tatted tree, the first one is a bit small I think. Next I will try with red beads.

Enfin voici d'autres bidules en frivolité, et un mini sapin en tricot. J'ai essayé de durcir les étoiles de Noel et autres décos avec de la colle PVA diluée, et jusqu'à présent cela parait marcher pas mal. Je tente de créer un mini sapin en frivolité, mais je pense que celui-ci est un petit peu trop petit. Le suivant aura des perles rouges.



1 comment :

Michelle said...

Gorgeous! I love your candle holders with the lights!!!