Saturday 11 February 2012

First fabric bunny

I love to make soft toys, especially bunnies. I tried crochet, knitting, felt, and here is a sewed bunny out of regular fabric. My little bunny turned out ok, but I had difficulties with the ears. It's obviously hand sewn, as it's only about 15cm tall. I added plastic pellets for stability in its behind.

I think I will make a tatted collar or a bib, it looks a bit naked ;)

-------------

J'adore faire des petits animaux,  surtout les lapins. J'ai déjà essayé en crochet, tricot, feutrine, et voici un lapin cousu dans du tissu. Il est ok, mais j'ai eu du mal avec les oreilles. C'est forcément cousu main, vu qu'il n'a que 15cm. Et j'ai ajouté des billes de plastique dans son derrière pour plus de stabilité.


Je pense que je vais lui faire une collerette en frivolité,ou un bavoir, car il a l'air un peu nu ;)

3 comments :

miek said...

i realy love it, well done!
and it only adds love to it when you can see that it`s made by hand.
you can also put a bow round his/her neck.
your tatting is beautiful too!
greetings

Jane Eborall said...

Oh, he's SO cute.

Annette said...

Cute bunny!!!