Wednesday 5 December 2012

The tatted earings collection

This week end (and week) I got back into tatting. I wanted to make some earings for the Christmas market next week end. The very few I made before seemed successful, so... I made more flakes.

Then I experimented with beads. In my previous attempts for tatted jewellery, I was always wondering about what colours to use for the thread. But this time, because I started with plain white snowflakes, I  kept going with the same white thread. I decided to let the coloured beads be the attraction. And it's liberating creatively.

So enjoy the pictures

-------------------------------

Ce week end (et semaine), je voulais faire des boucles d'oreilles pour le marché de Noel, car celles que j'ai faites avant (quoique pas assez nombreuses) ont été populaires.

J'ai commencé par refaire des étoiles de neige, puis j'ai expérimenté avec des perles. Cette fois-ci, j'ai décidé de rester avec un fil blanc, au lieu de me coincer le cortex à choisir une couleur de fil originale, afin de laisser les perles briller par elles-mêmes. Et ce fut une libération créative.

Voici les photos.








1 comment :

Nathdmc said...

Jolie travail, j'espère que tu auras encore un franc succès.
Bizoux, Nath.