Monday, 7 April 2008

Little dragon


France is caught by the Amigurumi bug... and I decided to be part of it ! So I made this little dragon from this pattern. I was thinking about making it for quite some time, but was a bit put off by the difficulty. Well, it's not that difficult, it's mostly time consuming, all the different pieces to crochet (about 4h?) and then the sewing (1h30).

My health is better, no more weeping eye, and I just caugh a little bit. I stitched on Sarah Kay too, the crosses are nearly complete... As I play with my PSP a lot at the moment, and DBF is there... crafting is a bit slow. But holidays are coming soon, so... who knows?

--------------------------

La France a attrape le virus "Amigurumi", et j'ai bien l'intention d'y participer... Si vous aussi vous aimez faire ces bonhommes et animaux au crochet, rendez vous sur Amigurumi made in France.

Pour l'instant, j'ai fait ce petit dragon que j'avais vu il y a un bout de temps, mais je n'avais pas ose m'y mettre a cause de la complexite. En fait, ce'st surtout que ca demande du temps, tant d'elements a faire (4h) et a coudre ensemble (1h30). mais enfin ca y est.

Ma sante a l'air d'aller mieux, je ne tousse plus qu'un petit peu. J'ai aussi brode le Sarah Kay, et j'ai presque fini toutes les croix, mais comme je joue a la PSP un peu beaucoup, et que DBF est la, je ne crafte pas a plein pot... On verra pendant les vacances qui arrivent bientot !
Post a Comment