Friday 4 June 2010

A quite big update

It's been a while !!! I just don't feel like blogging, but I still make stuff. Check out the pictures at the end of the post.

I'm making another Hello kitty bag, in blue, but it's not finished yet. And I'm also knitting a lacy scarf in cotton, to wear in the summer because in our modern days, we always go from air conditionning places to the warm outside. and it's not good for my throat.

I made a Tweety washcloth, and I'm using it now for showering, it's really nice. And for Mother's day, I made a teacosy I embroided with lazy daisies. My mom was glad to get it, because she drinks a lot of tea, and her teapot is just plain sky blue, so it can do with a bit of colour and flowers. Mom already wants me to make another one !!!

I went back to tatting. And so I'm making snowflakes, it's relaxing to change from knitting to tatting during the day... And I have an alternate motive. We are going to New York in August, and I don't know what I can bring onthe plane as a matter of crafts. So I need your advice. I'm pretty sure my tatting shuttles will be ok, but what about crochet. knitting needles? Cross Stitching?

I guess I still have time to think about it...

---------------------------------------------------

Ca fait un bout de temps, mais bon, je n'ai pas vraiment envie de blogger, même si je fais beaucoup de choses. Regardez les photos en fin de post.

J'ai commencé un autre sac Hello Kitty, en cotton bleu, mais ce n'est pas encore fini. Idem pour mon écharpe en dentelle tricotée pour l'été, en coton. C'est assez long de faire cette écharpe, car la moindre erreur peut être fatale. Il me faut quelque chose pour protéger mon cou des passages de l'air conditionné à l'extérieur chaud.

J'ai tricoté un Titi en relief, pour me laver sous la douche. C'est un concept américain ou anglais, qui remplace le gant de toilette en fait.

Pour la fête des mères, j'ai fait un tea cosy pour ma maman, qui en veut déjà un deuxième ! Il faut dire qu'elle boit beaucoup de thé, et que sa théière est simplement en bleu ciel, donc un peu de fantaisie et de fleurs est de mise !

Et finalement je me suis remise à la frivolité, en faisant des étoiles de neige. Je pense déjà à notre futur voyage à New York en aout, et à ce que je pourrais faire dans l'avion. A ce sujet, si vous avez des conseils, je suis prenneuse. Je suis quasi certaine que mes navettes de frivolité passeraient, mais le tricot? le crochet? la broderie?

Je suppose que j'ai encore le temps...







1 comment :

Annette said...

Your a busy girl... I love what you have made... How are the stitching mouses??