Thursday 11 November 2010

Mittens or fingerless?

I think I lost people by posting very sporadically and by doing knitting instead of stitching. But hey, I love new stuff. I think that's what characterises me : instead of learning craft techniques and remaining in the comfort zone, I always want to try a new challenge.

This time, it's fingerless gloves with flap. See the pattern here. I already have some my dad gave me for Christmas a while ago, but I wanted to try and make them. Challenge.

First time with cable pattern. First time with fingers shaping. First time with a flap. And first time ripping and reknitting because of the size.

But the downside is... I have to make it twice. That's the principle of pairs. And it's hard for me, redoing the same... 

Especially since I have a long wish list !!! But well, I will force me to finish it. 

-------------------------------------------

Je pense que j'ai perdu des lecteurs à force de ne pas poster et de changer pour le tricot. Mais bon, je suis une crafteuse qui aime surtout essayer de nouveaux trucs, et non pas rester dans une zone confortable en faisant des trucs que je sais déjà faire.

Cette fois-ci, je fais des mitaines/moufles (modèle). Surtout pour le challenge, car j'en ai déjà, offertes par mon papa il y a un certain temps. C'est la première fois que je fais des cables, des doigts, et un flap ajouté. Sans compter les phases de détricotage/retricotage pour avoir la bonne taille !

Par contre, là où c'est moins drôle, c'est que je dois le faire deux fois. Ben oui, on a deux mains. Une torture pour moi, surtout que j'ai une longue liste de trucs à faire....

3 comments :

Annette said...

haven't been he for a while... you have been busy... good luck with knitting!!

BSOTF said...

AngelSan,
You haven't lost me. I can't speak for others. But you do make some amazing things! Trying new things is a good thing. Learning new things is too. So smile cause you have the right to be proud of your work. Besides you can make your's & ones for others now. That's not a bad thing either. Winter time is coming.

Nathdmc said...

Eh bien moâtossi je suis retournée vers le tricot !!!! Juste le temps de réaliser un petit gilet pour Léo le dernier né de mes neveux et niéces. Et surtout le seul garçon !!! Les filles ont eu écharpes et chauffe-épaules, bon lui j'pouvais décemment pas lui faire ce genre d'ouvrage...... et aussi couture vestimentaire..... mais faut que je trouve des patrons de top ou caraco pour Orianne et moi.

Bonne continuation et surtout bon courage,
Big Bizoux, Nath.