Friday 20 May 2011

Pouches and a sleeping dog

This little dog is asleep, but I've been quite busy despite a bout of migraine this week. So, I made a few pouches, and the reason I didn't post them earlier is that I had to finish them : add flowers, beads, and sew in threads. Then I have to take time to take pictures... if you have a crafting blog, you know what I'm talking about.

Now, the dog. The pattern is from a japanese book, Amigurumi & Komono. That's all I could tell you, as I can't read japanese. But the diagrams are easy to read, so who cares?

I found a very handy page on My little Mochi blog, with the japanese signs used to designate the different parts of the body for amigurumis. I'm sure some of you might use it.

I tend to separate crocheting the parts and assembling the amigurumi, and this time I had a strange experience : I used the wrong head on this dog !!!! That's what happens when you use the same colours on different projects.... ;)

-----------------------------------

Contrairement à ce petit chien qui dort, j'ai fait pas mal de trucs. Surtout des pochettes, qui ont pris du temps à arriver sur ce blog, car il a fallu les finir (ajouter les fleurs, perles, coudre les fils....), faire les photos, tout ça.... Mais les voilà quand même.


Quant au petit chien, il vient d'un livre japonais "Amigurumi & Komono", c'est tout ce que je peux dire car je ne lis pas le jamonais. Mais les diagrammes sont très clairs, donc cela ne pose pas de problème. Sinon, j'ai trouvé cette page sur le blog de My little Mochi, avec les signes japonais des parties du corps utilisés dans les amigurumis. 


Sinon, il m'est arrivé un truc bizarre : le petit chien n'a pas la bonne tête ! Comme je n'assemble pas forcément les amigurumis juste après les avoir crochetés, il arrive que j'aie des morceaux tous seuls. Et là, comme j'utilise les mêmes couleurs pour deux amigurumis différents.... Enfin, c'est pas trop grave ! ;)





2 comments :

Suztats said...

I see you've been busy! That's a cute dog!

Lutine said...

J'adore le petit chien !