Monday 27 February 2012

Crochet experimentations

I really enjoy making those beaded crochet things and borders. I made a very long border in green thread and purple beads to sew on a tshirt.

And I made little motifs, 2 bells and a butterfly, but they don't look very nice.

J'adore faire du crochet avec des perles, et j'ai fait une longue bordure pour un tshirt avec du fil vert et des perles mauves. Ensuite j'ai fait 2 cloches et un papillon, mais je ne suis pas convaincue quant au résultat.



I love making crocheted flowers, and I have loads of patterns here and there. I tried many of them, creating a lot of lone flowers I haven't used for anything, but I can't remember what pattern they are related to. So I decided to make a book of flowers, with the patterns I like, and the thread version stuck next to it. This will serve as reference book as I would like to try crochet jewellery. Originally I wanted to do tatted jewellery, but I'm more comfortable with crochet at the moment.

J'adore faire des fleurs en crochet, et j'ai plein de modèles un peu partout. J'ai crocheté plein de fleurs, qui restent seules dans une boite, mais je ne me souviens pas du modèle utilisé. Du coup j'ai commencé ce cahier où je mets la grille et la version en fil juste à côté. Cela me servira de référence pour mes futures créations en bijoux. Au départ je voulais utiliser de la frivolité, mais je suis plus à l'aise avec le crochet en ce moment...

And while I was browsing around, I came across this very neat japanese blog full of free patterns, "Crochet a little". So I started with this owl motif, isn't it cute?

Enfin, j'ai trouvé ce super blog japonais, "Crochet a little", plein de motifs de crochet, et j'ai déjà fait ce petit hibou. N'est-il pas tout mimi?

1 comment :

Anonymous said...

hello

Just found your blog.

Your crochet flowers are lovely and making a notebook with them all in is a great idea.