Wednesday 23 April 2008

Finally some stitching

I stitched most of the middle chickadee last week, but I stitched the rest yesterday evening, so you can see it's a quick stitch ! I love Dimension's 3 colours charts. Really clear to read.

I decided to stitch crosses first, then half stitches, otherwise it might be a bit confusing as I tend to stitch crosses by rows of half stitches back and forth... ;)

Now, something really funny is happening on this blog. Come on, be honnest : most of you don't care about amigurumis, right? It's just that comments on crochet posts are sparse, but people comment on my Sarah Kay finnish even a week after I posted it !!!

I have to admit I don't know what I will do of Sarah Kay... I don't feel like framing her... but I don't want to make "yet another bag". And talking about bags, I tested the Curly bag on travel, and it's really nice. Just the handles are a bit too big, but I can shorten them. I should also make a little tie thing at the bottom of the bag to tie it to the suitcase. More later. I made that bag so big it can also be used as a shopping bag. Amazing.

DBF has decided we should go to New York for a week in August, and of course I will follow !!!! But as a crafter, questions come to mind:
- What can you bring in the plane nowadays? No stitching I guess, but what about crochet hooks? Minimal size?
- Where are the needlecraft shops in Manhattan?
- Any practical advice?

-----------------------------------------------------------------

Si j'ai brode la mesange du milieu pendant les vacances, le reste a ete fait hier. Autant dire que c'est un truc facile a broder !!! J'aime la grille en 3 couleurs specifique a Dimension... Super facile a lire.

J'ai decide de faire les croix d'abord, puis les demi points, car comme je fais mes croix par lignes de demi points, ca rique d'etre confusionnant.

J'observe un truc ters amusant sur ce blog. Allons, avouez, vous vous fichez pas mal des petits bonhommes en crochet !!!! La preuve: quelques rares commentaires sur eux, alors que Sarah Kay recolte des commentaires encore une semaine apres le post !!!

J'ai toujours aucune idee de ce que je vais faire de Sarah Kay d'ailleurs, j'ai pas envie de l'encadrer, et je ne veux pas encore faire un sac. Et parlant de sac, le sac Curly a eu son test "voyage", et a reussi. Les poignees sont juste un peu longues, mais c'est pas dur a raccourcir, et je dois faire un lien pour attacher a la valise. sinon, c'est assez grand pour faire ses courses ce sac-la !!!

DBF organise un voyage d'une semaine a New York en Aout, et donc en tant que crafteuse... j'ai des questions a vous poser:
- Qu'est ce qu'on peut vraiment emporter dans la cabine maintenant? Je suppose que je ne pourrai pas prendre de broderie, mais des crochets? et quelle taille minimale?
- Ou sont les boutiques de broderie dans Manhattan?
- D'auters conseils?

8 comments :

Nathdmc said...

Mais si mais si qu'ils sont mignons tes petits amis au crochet !!!! Moi je l'es aime beaucoup, mais j'avoue ne pas toujours mettre un commentaire parce que je me dis que tu dois te lasser des "oh c'est mimi" ou "j'aime bien" et parfois je ne laisse qu'une seul trace de mon passage sur un message, lorsque j'en lis plusieurs, comme aujourd'hui d'ailleurs ! Ta bunette ferai une envieuse chez moi !!!
Belle avancée tes mésanges, ce n'est pas trop mon style mais c'est jolie quand même !
Quant aux conseils pour ton voyage, désolée, mais je ne te serai pas d'un grand secours..... Appel voir toujours un aéroport pour savoir si couture ou crochet sont acceptés en cabine, on ne sait jamais......
Bon retour chez toi et continue de bien te soigner !
Big bizoux, Nath.

Leeland said...

Great plans... and no advice to give of course... Just make the most of it! And don't forget my shopping list. Lol!!!
These birds are amazing.
HUgs!
Lili

Anonymous said...

Hi San! I love all your things I just often don't post to much of anything these days. =/ Anyway, as to what you can take on a plane these days...you can take stitching. I've heard of investing in a clover cutter though to cut things..or you could use the cut part in a thing of dental floss. That works too.

http://www.tsa.gov/travelers/airtravel/prohibited/permitted-prohibited-items.shtm

http://www.fuzzycrawler.com/states/ornewyor.html (a list of shops in New York)

Best advice..keep your wits about you. New York is a great place but you have to remain keene. There are a TON of people around you at all times. Take in a show, go to the Musuems there is plenty of things to do. Best of all, enjoy yourself! Weather tips: August in NY tends to be rather warm..highs in the 80s to 90s but it does get cool in the evenings. So layers are your best friend. Oh and GOOD walking shoes! =)

Hope that helps some!

*HUGS*

Ash
www.stitchertigger.blogspot.com

Anonymous said...

C'est très joli ,'aime bien !
Un petite grille dimension ça détend entre deux énormes trucs !
JE suis en train d'en faire une aussi :)

Ginny said...

I think all your amigurumis are cute. Things have just been more than crazy for my family, and comments coming from me have been few and far between.

Anonymous said...

I love cat amigurumis...hint hint...lol

Take care when you in New York...not that I've been there...but nevertheless take care. Lots of pics.

I thought only scissors are not allowed on the plane...that is why they created the Clover pendant. I supposed needle is all right since if they want to consider it dangerous....spectacles when broken could be consider a weapon too.

Hugs from dreary rainy Singapore.

Zohrah

Chiloe said...

Moi aussi je ne poste pas toujours sur le crochet ( c'est moins mon truc que la broderie) mais je les trouve très jolis ;)

Super pour ton voyage: essaye de persuader DBF de prendre 2 semaines si vous pouvez car une semaine ça va faire juste ;) Tu pourras broder dans l'avion : un aiguille de broderie, c'est moins dangereux que des aiguilles de crochet : on ne sait jamais si tu pètes les plombs et que tu veuilles détourner l'avion pour aller en Floride !!! lol

Anonymous said...

ben non, je m'en fiche pas, sinon, je n'aurais pas pris la peine de mettre même un petit mot! C'est original et ça change!! Chouette ce voyage!! Il faudra faire plein plein de photos! J'y suis allée il y a presque 10 ans déjà!!
bisous