Wednesday 14 May 2008

Bunnies and strawberries finished !

Half an hour of work later... the Strawberries design is done ! This time I took a picture with my camera, so the colours should be more realistic, but the green is still too dark, probably the way the daylight hits the threads (from the top).

I used all DMCs. The only variegated is the green DMC 4045. I use it a lot. It's the most precious thread in the variations collection.

To show the "variations" versatility, I used that thread in 2 ways. Leaves and borders are made one cross at a time. So the leaves have that defined "line" effect, that I didn't really want for the grass. So there I stitched by line, a whole line of half crosses, and back.

So it still gives a visible variation, but the transitions are softer, more natural.

We all know I will be spending time this week end in my sewing room, making pouches...

What's next? Easy, Garden Girl and Bee Harmony are still waiting... I bought nice Embroidery magazines in France over the week end, but I left them at DBF's, so I will have to wait to be able to use them ;)

-----------------------------------

Une demi-heure de boulot apres... le projet est fini ! cette fois-ci j'ai pris une photo avec mon appareil, et pas le scanner, pour avoir des couleurs plus vraies, mais la facon dont la lumiere du jour frappe les fils fait que le vert a l'air trop fonce.

J'ai brode tout ceci en DMC. Le seul fil varie est le vert, DMC 4045. C'est de loin le fil "variations" que j'utilise le plus en fait. Et ici j'ai fait une sorte d'effet de style en l'utilisant de 2 manieres. Les feuilles et les bordures sont faites de maniere traditionnelle, une croix a la fois. Sur les feuilles cela a provoque un effet "raye", que je ne voulais pas pour l'herbe sous les lapins. Alors a cet endroit j'ai brode par ligne de demi croix, ce qui donne toujours de la variation, mais avec des transitions plus douces et naturelles.

Maintenant on sait tous que je vais passer mon week end a coudre des trousses... ;)

Et je vais bien sur retourner a Garden Girl et Bee Harmony. J'ai achete 2 magazines en France ce week end, mais je les ai oublies chez DBF !!! Donc je vais devoir attendre pour faire les trucs qu'il y a dedans.

Le premier est "Broderie Inspirations" je crois, et l'autre est une sorte d'encyclopedie des points de Marie Claire Idees. je recommande d'ailleurs ce dernier aux brodeuses qui voudraient avoir une reference pour leurs ouvrages avec points speciaux !!!

7 comments :

Anonymous said...

Ohlàlà que c'est joli! Chapeau pour l'utilisation du variation, superbe rendu! J'ai aussi acheté le "broderie inspirations" mais comme c'est l'adaptation du mag australien "inspirations", j'ai déjà qqs modèles, mais tant pis!
bisous

Becky K in OK said...

The bunnies and strawberries are lovely. Thanks for sharing the contrasts in stitching using the over-dyed green.

Leeland said...

200% d'ac pour le dmc 4045...
Adorable projet!
Hugs!
Lili

patternnuts said...

Oh you're details about the green thread were great! I think I will have to tinker a bit with mine and see which I like, though my guess is I like the effect as is in the grass.
Cute bunnies and berries too. :)

Ginny said...

Nice job, as always! Can't wait to see your finish-finish.

Daffycat said...

Beautiful. I love this design. Well done, you!

Zeb said...

So cute! And I love the idea about using the variegated thread in those two ways. Something I must remember myself!