Monday 11 January 2010

First sandougurumi of the year : Flower Bunny

I was on full speed on the stitched bunny, and soon entering the wonderful world of backstitching when... I heard the call of crochet hooks.

Because I was brave enough to sort out my entire patterns colletion (stitching, sewing, tatting, crochet, etc...), and I decided to make a few crochet flowers. And then this bunny.With a flower.

It is a lot smaller than the picture seems to shiw, it's about 6cm tall. I hope to make more critters like that. It's weird how outside it's fully winter (even if we are not blocked by snow over here, we are lucky), and I already crafting Spring...

------------------------

Au moment où j'avais fini les croix de l'Easter bunny, et que je m'approchais des points arrière, voilà que mes crochets m'appellent. Il faut dire que j'ai eu le courage de ranger mon armoire avec les grilles et bouquins de crafts, et donc j'ai fait quelques fleurs en crochet... Puis ce lapin !!! Avec une fleur...

Sa taille réelle est de 6cm, et j'espère lui donner des petits amis bientôt ! C'est étrange comme dehors l'hiver bat son plein (et encore, on n'est pas bloqués par la neige par ici), et pourtant je fais des trucs pour le printemps....

3 comments :

Annette said...

Wow what a cutie pie that bunny i Love it.
I wish that i can do that some day...

Nathdmc said...

il est tout mimi..... tu es bien courage de ranger ton armoire, il faudrai que je le fasse moi aussi, réunir différents lieu de stockage en un seul.... mais ça veut dire ranger intégralement 2 placards.... et ça j'aime faire mais que quand je suis seule.....
Bizoux,

Andrea said...

This is so Cute! Wish I could crochet, but never could get the hang of it...