Monday 3 May 2010

KC blog day Wildcard Topic - All Tooled Up

Do you have a particular knitting/crochet tool or piece of equipment that you love to use? Maybe it is an old bent pair of needles that used to belong to someone special, or a gorgeous rosewood hand-turned crochet hook that you just love the feel of? Write about what you love it.

I inherited some nice old knitting needles, but I had to buy some sizes as well. I don't know who they belonged to. For crochet, I only use Clover crochets these days. They are so comfortable. Otherwise I can only use the lace crochets from the kit my mom had (and gave me), because the flat area is closer to the crochet end than the more recent crochets. And this is important for my small hands.

-------------------------------

Bien équipé
As-tu un outil particulier pour le tricot / crochet que tu aimes utiliser ? Peut-être est-ce une vieille paire d'aiguilles tordues qui appartenait à quelqu'un de spécial ou un crochet en bois de rose fait main dont tu adores le contact ? Ecris au sujet de ce que tu aimes

J'ai hérité de vieilles aiguilles à tricoter, mais je ne sais pas vraiment à qui elles appartenaient. Et j'ai du acheter des aiguilles pour compléter ma collection.

Pour le crochet, je ne jure que par les crochets Clover. Ils sont tellement confortables ! Sinon, pour les crochets dentelle, je ne peux utiliser que les vieux crochets d'un kit de ma mère car la partie plate est plus proche de l'extrémité, et c'est essentiel pour mes petites mains !

No comments :