Friday 10 June 2011

Beaded birds : and now something totally different

This week wasn't too much fun, as we got locked out of the flat on Wednesday, and we had to sleep over at my parents one night, and it took 2 days to repair the lock. Super secure locks aren't always the best... ;)

So I started making little critters in beads. I came across some great patterns from Asia, and the technique is way better than the books I have. I have loads of seed beads since ages, so I'm glad to have a reason to use them !

First I made this tiny (1.5cm?) yellow bird, you can find the pattern here. But I know, it's really really tiny..... So I made the blue one, and now it starts to look like something.... I'll be able to put it on my bag....

--------------------------------

Cette semaine a été éprouvante, car nous sommes retrouvés bloqués en dehors de l'appartement à cause d'une clef coincée, du coup on a du dormir chez mes parents, et cela a pris deux jours pour réparer. Ah, les joies des portes blindées et des serrures ultra sécurisées !


Enfin, I commencé à faire des petits personnages en perles. Comme j'ai énormément de perles collectionnées depuis des années, je suis contente de pouvoir les utiliser. 


Le minuscule oiseau jaune (1.5cm) vient de ce site.  C'est un petit entrainement, car il est pas super top. J'ai ensuite fait l'oiseau bleu, à partir d'un livre asiatique, et là, ça dit quand même autre chose, je vais pouvoir l'accrocher à mon sac !

No comments :