Monday 3 October 2011

Needles smocking....

Less Cityville, more knitting... the equation is simple. Also, making smaller objects is very satisfying, even if they take at least 2 hours to make !

I made an experiment : knitting an amigurumi kimidoll. I used my crocheted pattern and translated to knitting on double pointed needles, and voilà !

I also made this media pouch. I say media because you can use it for ipod, smartphones, cameras, etc.... On this picture my PDA is modelling. Yes, my PDA... DBF is mocking me because he thinks I'm the only one who still have such a dinosaur device. Mock all you want, but I love reading books on it, and its hand writting recognition is very good, so I can write on it like a note pad. Those new touch devices with finger use are just not precise enough for me.

I knitted the pouch all in one go. Started in round from the bottom, and transfered to straight needles for the flap. There's a hole on top to add a strap, and the button hole is also integrated in the knitting. So all the sewing needed is the bottom and a button. I added a crocheted flower I had in stash.

---------------------------------------------------

Moins de Cityville, plus de tricot... l'équation est simple. Aussi, les objets plus petits sont plus rapides à faire, même s'il faut au moins 2h pour chaque !


J'ai fait cette kimidoll en tricot sur aiguilles double pointes, en suivant mon modèle pour crochet. Amigurumi tricot, un nouveau concept pas si nouveau. 


J'ai aussi fait cette pochette pour média. De nos jours, avec les ipods, les smartphones et autres, il faut trouver un nom plus générique ! Ici, c'est mon PDA mini ordi qui est dedans. DBF se moque de moi en disant que je dois être la seule à utiliser encore un tel objet dinosaure, mais pour moi, c'est parfait pour lire des bouquins, écrire (même à la main, et l'ordi retranscrit après). Les nouveaux trucs à toucher avec ses doigts ne sont pas assez précis.


La pochette est tricotée tout d'un bloc, en rond puis droit. Notez les détails : le trou du haut pour attacher à ce que vous voulez, et le trou du bouton. La seule couture à faire est le fond, et le bouton ! Et j'ai rajouté une fleur en crochet aus j'avais dans mes affaires...

No comments :