Tuesday 17 January 2012

First Hama beads projects

I don't know if you used these Hama or fusable beads as a child, or with your children. I was aware of it because there is a whole community on the web of crafty geeks who make pixellated pictures with them. As a child, I think they haven't been invented yet, otherwise I'm sure I would have had some.

I bought one of the SES Hello Kitty kits, because then you have an Hello Kitty special peg board with the square one. I also bought some more beads, Hama ones this time.

So I started with the Hello Kitty, and I have to say SES beads don't react as well as Hama beads. I ironed quite a long time (about 20 sec), but there were still some weak spots, and I ended ironing the other side too. When I tried the little cup cake with Hama beads this morning, it was all fused in 5 sec !!!

I took time to make my day 3 TIAS tatting though....



---------------------------

Connaissez-vous les perles Hama? Peut être en avez-vous eu quand vous étiez petits, ou que vos enfants en ont? Moi je suis passée à travers apparemment, ça ne devait pas avoir été inventé, ou je suis sure que j'en aurais eu. C'est le style de truc qu'on m'offrait !


J'ai découvert que les geeks bricoleurs adorent faire des trucs pixellisés avec ces perles. Du coup, j'ai voulu essayer. J'ai acheté un kit SES Hello Kitty (car il y a une plaque spéciale pour faire une kitty en plus de la plaque carrée), et des perles Hama en plus.


Déjà, je ne peux que conseiller de rester avec Hama : mon premier test, la Hello Kitty, a du être repassée des deux côtés, car il y avait toujours des morceaux fragiles ! Alors que les trucs faits avec les perles Hama sont fusionnés en 5 secondes....


J'ai aussi pris le temps de faire mon TIAS du jour....

2 comments :

Michelle said...

That TIA'S is looking good!

My kids love those beads, I just get to do the ironing...

Nathdmc said...

yes yes yes !!! je connais et j'ai eu à tester.... because Mistinguette a eu fait. Bon, faut avouer qu'avec elle on en retrouve partout des perles..... mais elle a fait quelques belles "oeuvres".....
Jolie travail que le tien,
Bizoux de la nuit, Nath.