Wednesday 22 February 2012

Crochet and beads borders

In the spirit of trying yet another craft (or deviation, merge of 2 known crafts), here are borders made in crochet, with beads. Last month I bought this lovely book, and I only try now ! The editor has made this video, so you'll be able to see it up close. Obviously, my book is in French, for once I got it in a shop (and not the web).

And here what I made so far : 

And the funniest is that I found a blog with someone who has done exactly the same as me, but a few days earlier : The blog with no name.

I need ideas where to put borders here and there.... These 2 samples are big enough to decorate mini eggs for Easter.

-----------------

Dans l'esprit "essayons de nouvelles techniques", voici des bordures en crochet et perles. D'accord, c'est plutôt une fusion de techniques connues, mais bon...

Regardez la video ci-dessus afin de voir le livre que j'ai acheté (en français au magasin cette fois). J'ai déjà essayé deux modèles, qui sont assez courts car je compte les mettre sur des mini oeufs pour Paques. 

Le plus drôle est que Roussette de The blog with no name a fait quasiment pareil que moi, mais quelques jours avant !!!

Pourtant, je manque d'idées pour utiliser cette nouvelle technique qui est si agréable à faire... Alors n'hésitez pas à me donner les vôtres !!!

No comments :