Wednesday 30 September 2009

Kumihimo? quesako?

You know how I love everything Japanese, especially when it's crafty and cute ! So I had to try Japanese braiding (or Kumihimo) sooner or later... And the nearby craft shop had the special disk to do it !

I know that it looks a lot like scoubidous or Friendship bracelets, but it's actual braiding. Now I only have to find a real use for those, except bracelets ;) Any ideas?

--------------------------------------

Vous savez que j'aime tout ce qui est japonais (et croyez-moi, je n'ai pas attendu la mode française pour le Japon pour ça !), surtout quand il s'agit de bricolage et de kawai. Donc ce n'était qu'une question de temps avant que je n'essaye le tressage japonais, ou "Kumihimo". Et justement la boutique de bricolage locale avait le disque special pour le faire !!!

Je sais que cela ressemble fort à des scoubidous ou des bracelets brésiliens, mais non c'est bien du tressage... Maintenant je n'ai plus qu'à trouver une utilité pour ces cordons autre que des bracelets. Quelqu'un a une idée?







8 comments :

annelize said...

I hadn't heard of these before but they look really good. Haven't a clue what you could do with them apart from scissor fobs. What do the Japanese do with them?!

Desi said...

Ooh, pretty cool. You could use the technique to make ties on other projects, such as headbands or shoulder straps. Also, that would be dandy decorative piping.

Annette said...

Nicely done, I can only think of a scissor fobs too

IsDihara said...

You could use fine silk and create holiday trimmings for your gifts. Or hanging loops to trim tatted snowflakes.

I have also seen mixed-media tatting that uses rick-rack braid. Why couldn't you use kumihimo braid instead? Much more classy!

Lanyards! Eye glasses cords.

Hope these suggestions help fuel your creativity.

Nathdmc said...

Ca à l'air sympa ce tressage...
Quand à te donner des idées d'utilisation, je dirai :
Galon décorative, lanières de serrage pour pochette, anse ou bandoulière pour sacs, faire des formes et en décorer des cartes....
Enfin je suis sure que tu auras d'autres propositions que les miennes qui seront bien plus intéressantes.......
Bizous et Bon WE,

Lutine said...

MErci de nous faire decouvrir cette technique !!

Cath said...

You could always put a charm on and use them as bookmarks.

Elisadusud said...

Très bien pour tenir mes lunettes autour du cou. Merci de cette technique.