Friday 5 August 2011

More beaded critters

Last week DBF's 11 years old niece fell in love with the little beaded animals I made previously, and she wanted to make one too. So on Wednesday, when her 6 years old brother was playing "war" with DBF (the old fashion kind, with plastic soldiers, not video games), we made the little blue bird.

If you ever used seed beads, you know how fiddly they can be. So I opted for 4mm toupee beads and this pattern. I made a practice bird the day before (the purple one), and timed myself at 2 hours. Because, of course, the project had to take less than an afternoon, and as the other beaded things took me several days.... It was a brainer.

We managed to make our birds during the afternoon, even if I ended up making half of hers, and I used some air drying clay to stuff the inside, as I don't have big enough beads, and I didn't want a squishy bird.

On Thursday I made the beaded cat, sans bead inside, and it is a little squishy. Better not touch it too much ;)

And finally yesterday and today I made this little mouse in seed beads.

------------------------------

La semaine dernière la nièce de 11 ans de DBF est tombée sur mes petits animaux en perles, et évidemment a voulu les mêmes. Et donc mercredi, pendant que son frère de 6 ans et DBF jouaient à la guerre (de la façon traditionnelle, avec des petits soldats en plastique, pas des jeux videos), on a fait un petit oiseau bleu en suivant ce modèle, en perles toupies 4mm.


Si vous avez déjà travaillé avec des perles de rocailles, vous savez comme cela peut devenir vite galère. Et avec un temps limité.... c'est mission impossible. Donc j'ai fait un oiseau essai, le mauve, la veille, et ça m'a quand même pris 2h. Donc jouable en un après midi.


J'ai mis de l'argile qui sèche à l'air dans les oiseaux, car je n'ai pas de bille assez grande, et on ne veut pas d'un oiseau écrabouillable. D'ailleurs, le chat que j'ai fait hier n'en a pas, mais en théorie personne ne viendra le déranger.


Et enfin, j'ai fait une petite souris. Ce qui a pris 2 jours quand même ;)

2 comments :

Lutine said...

C'est trop mignon ! J'adore les oiseaux !

Nathdmc said...

Super mimi ces petits animaux en perles. Juste le chat moi avant de lire, j'ai cru qu'il s'agissait d'un petit nours....
Quelle patience et quelle minutie, Félicitations....
Alors les vacances en suisse ?
Gros poutoux, Nath.