Thursday 3 November 2011

Back to tatting

Believe it or not, I read your comments, but I also go all the way to your blog... So here I go to Michelle's blog, and caught the tatting bug again. I know many of you are tatters, so you will be happy to see a bit of tatting on this blog ;)

First I tried to make the celtic pumpkin that many tatters bloggers made recently. As you can see, that was a bit of a disaster, and it looks more like a pineapple. Oh well....

As you can see, I had other disasters, a little angel (the blob looking like a butterfly) and a snowflake. For some reason, I get attention deficit disorder when tatting, and I tend to forget to link picots, or have the wrong number of picots, or, in the snowflake case, I have one link too much, and the whole thing is too bad to recover.

But when it's only missed links, I can tie later, like in this lovely Christmas tree from Be Stitched.

I had a little try at crocheted flakes, but I don't really like the look of them. Them seem a bit blurry. Tatting gives a bit more  substance to snowflakes.

But I had a great success, I managed to tat "Rose Window" from Jon, and it was quite a challenge.

Because there's a split ring, and I had troubles with that, but not anymore. Add Josephine picots I never did before, and the vsps.... not a beginner's pattern, but the diagram is so clear I didn't do any mistake !!!

And on a last note, I made a crocheted rose from Crochet Spot. It's huge, I don't know what I will do with it, but sometimes I have the urge to make stuff "just because"....

---------------------------------------

Non seulement je lis les commentaires que vous écrivez, mais je vais jusqu'à visiter vos blogs. Si si... et cette fois-ci, en allant sur le blog de Michelle, j'ai attrapé le bug de la frivolité à nouveau.


J'ai commencé par essayer de faire la citrouille en noeuds celtiques, mais ce fut un désastre. Quand je fais de la frivolité, j'ai tendance à être frappée de manque d'attention, et du coup je rate des picots, des liens, etc... Et comme vous voyez sur la photo, les erreurs ne sont pas toujours rattrapable, comme ce flocon de neige où j'ai fait un lien de trop, et tout est décalé....


Mais quand j'oublie des liens, par contre, je les lie après, comme ce sapin de Noel de Be Stitched.


J'ai aussi fait un peu de crochet, des flocons, une fleur, mais je n'aime pas trop le résultat final, trop flou, alors que la frivolité donne plus de substance aux flocons.


Par contre, j'ai réussi "Rose Window" de Jon, un flocon de neige assez complexe, avec un slit ring et des picots Joséphine, que je n'avais jamais fait avant.


Il faut dire que le diagramme est tellement clair que je n'ai fait aucune erreur !


Et pour finir, j'ai crocheté cette rose de Crochet Spot, juste parceque... sans raison. Par contre, c'est assez gros, je ne sais pas ce que je vais en faire.

2 comments :

Michelle said...

Wow! How fun! I REALLY like your angel/butterfly and think you might want to have it be a butterfly.

Your celtic pumpkin is right, just not quite long enough (I should know there are at least 4 like this in my collection).

But your rose window, gorgeous, heavenly, divine!!!

And thank you for your kind words!

Anonymous said...

Tu pourraisen faire une brocher de ta rose...On voit cela de plus en plus maintenant sur les bonnets d'hivers ou bien des robes en laine...bon amusement! Ann