Monday 31 October 2011

Happy Halloween !!!!

Halloween is a mistreated event here in France. Most people call it "just commercial", because we didn't go trick or treating as kids (For us it was boring cemetary visits on Nov 1st, often under the rain, for All Saints day) and we discovered Halloween on american tv shows. But I think it's just a return to a deep and ancient tradition, I love pumpkins ;)

Halloween is a serious matter for DBF. He loves monsters and horror, and any excuse for eating sugar and watching horror movies is good. So we decorated, and I made this little pumpkin from this pattern.

This year I'm actively making Christmas stuff and pouches for the Christmas fair, so I felt the urge of making something just for us. And Halloween related !!!

I knitted a lot, as you can see, my tree of snowmen is getting very crowded !!!!

And here is a picture of the owl media socks I'm making. I love owls. Knitting is neat, the socks adapt to any phone size !!!

------------------------------------

Je sais qu'on ne fait pas Halloween en France, et que certains râlent contre ce jour commercial, mais pour DBF, c'est important, il aime les monstres et les horreurs. Donc on a décoré, et ce soir ce sera film d'horreur et crêpes.


Je suis entrain de tricoter encore et encore pour le marché de Noel, donc j'ai voulu faire une pause, et j'ai fait cette citrouille avec ce modèle. Il faut bien se détendre un peu ;)


D'ailleurs, regardez mon arbre plein de bonshommes, il commence à déborder ! 


Et voici aussi une photo des pochettes hibou pour les smartphones (et autres). Ce qui est cool avec le tricot, c'est que la taille s'adapte à tous les appareils !



1 comment :

Nathdmc said...

Super la citrouille, je vais voir pour garder les explications pour l'année prochaine.....
Orianne a décoré l'extérieur de la maison et j'ai mis la HK sorcière et la HK diable à la fenêtre de ma chambre....
Je suis sûr que tu vas avoir un beau succès au marché de Noël.
Bizoux, Bonne nuit, Nath.